Het Adof-model
Volgens Huizingh, die het ADOF-model heeft ontworpen, is het succes van een website afhankelijk van 4 verschillende factoren:
- Accessibility
- Design
- Offer
- Fulfilment
Accessibility
Met accessibility wordt bedoeld: de toegankelijkheid van de site voor de bezoekers. De website moet toegankelijk zijn voor iedereen, onafhankelijk van leeftijd en functiebeperkingen. Een paar dingen waar wij op letten: Kunnen de bezoekers de site vinden bij de meeste gebruikte zoekmachines? Of kunnen de bezoekers de URL van de website begrijpen?
Design
Het design of ontwerp van de site omvat gebruiksvriendelijkheid structuur, actualiteit en de inhoud van de site. Is de website wel aantrekkelijk genoeg voor de bezoekers? Wij proberen de site zo eenvoudig mogelijk te laten zien, dit in verband met lage kosten die hieraan hangen. Maar ook onze doelgroep klanten zijn meestal niet goed met het internet, ook hiervoor hebben zij 2 linkerhanden.
Offer
Alles wat wij op de site zetten met betrekking tot het aanbod moeten wij ook waar kunnen maken. Offer betekend belofte. Onze site belooft een aantal producten met de prijzen en een aantal services, deze moeten wij dan ook waar maken.
Fulfilment
Fulfilment houdt in: het waarmaken van de deal die gesloten is. Het betreft hier dus het nakomen van de beloftes, zoals men ook zag in de vorige alinea ‘Offer’. De accessibility, design en het offer kan dan wel in orde zijn, maar als de site hapert of vastloopt dan komen er geen herhalingskopen meer. Om te zorgen dat alles vlekkeloos gaat lopen hebben wij wel een server gekocht die qua prijs redelijk goedkoop was, maar tevens kan de server site goed en snel kan laten lopen.
Maak jouw eigen website met JouwWeb