Big data & Marketing intelligence

Big data

Big data is de toekomst voor het bedrijfsleven, het is dus ook belangrijk om de beschikbare data effectief te gaan gebruiken. De Twee Linkerhanden zou vooral de informatie gebruiken om de klanten op hun wenken te bedienen. Daarnaast zou ook de data worden geanalyseerd om te bekijken of ons streven naar lage kosten behaald wordt.

 

Big data is niets anders dan de grote hoeveelheid gegevens waar een bedrijf tegenwoordig over beschikt. Marketing intelligence is hoe gebruik je de informatie die beschikbaar is. De data die De Twee Linkerhanden verkrijgt wordt allemaal opgeslagen in het ERP-systeem van de onderneming. Deze wordt vervolgens ook geordend door het ERP-systeem. De taak van De Twee Linkerhanden is dus de beschikbare data filteren, analyseren en tenslotte er effectief gebruik van maken.

 

Marketing intelligence

Het analyseren van al deze data wordt steeds belangrijker. Deze data bevatten immers een schat aan informatie over de marketing van De Twee Linkerhanden. Marketinginformatie is erg belangrijk voor De Twee Linkerhanden, hieronder worden een aantal diensten benoemd waar wij gebruik van gaan maken:

  • Google Analytics: Google Analytics is een dienst van Google om statistieken van een website te verzamelen en gedetailleerd weer te geven. Het doel van deze dienst is om de beheerder van de website een duidelijk beeld te geven van onder andere de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Aan de hand van deze informatie kan een webmaster eventuele reclamecampagnes of zelfs delen van de website aanpassen aan het gedrag van de bezoeker.

Als je weet waar de bezoekers van je website vandaan komen, welke pagina's zij bezoeken en wat zij op je website doen, ben je in staat om de toegevoegde waarde van je website aanzienlijk te verbeteren. Door slechts een klein codefragment aan je website toe te voegen, kun je dit en nog veel meer te weten komen. 

  • Google Trends: gericht marketing met behulp van Google Trends kun je snel achterhalen waar mensen naar op zoek zijn. Deze inzichten kun je vervolgens gebruiken ter ondersteuning van je bedrijfsactiviteit. Daarnaast is dit type onderzoek gratis.

 

Daarnaast maken we gebruik van:

  • Klanttevredenheidsonderzoek: enquête naar klanttevredenheid. Via mail, een week na dat de klus is uitgevoerd. Maandelijks kans op gratis klus ter waarde van €50,-.
  • Nieuwsbrief: klanten en prospecten kunnen de nieuwsbrief online vinden op de site. Dit wordt ook per kwartaal gemaild.