Welke systemen worden er gebruikt voor de informatieverzorging?

De informatieverzorging is voor het klussenbedrijf De Twee Linkerhanden een cruciaal proces. Het is daarom ook van groot belang uit te zoeken welke informatiesystemen het beste passen bij de organisatie om zo de werknemers de mogelijkheid te geven om optimaal hun werk uit te kunnen voeren. Er dan ook besloten om gebruik te maken van de volgende systemen:

 

Bij B.V. De Twee Linkerhanden wordt echter voornamelijk gebruik gemaakt van slechts enkele van bovenstaande, beschikbare programma’s. Deze zijn Microsoft Outlook, Word, PowerPoint, Excel, Exchange Online, OneDrive en Skype. Microsoft Outlook wordt gebruikt voor het beheer van het mailcontact. Microsoft Word wordt gebruikt voor het uitwerken van rapporten, verslagen en dergelijke. Microsoft PowerPoint is voor het geven van een presentatie aan bijvoorbeeld andere bedrijven. Voor de verwerking van cijfers en opmaken van facturen wordt Microsoft Excel grotendeels gebruikt. Exchange Online zorgt ervoor dat binnen het bedrijf online gewerkt kan worden. OneDrive wordt gebruikt voor het online delen en kunnen bewerken van documenten. Ten slotte wordt Skype gebruikt om onderling in het bedrijf te communiceren maar óók om contact met klanten te houden.

 

Exact (ERP-pakket voor Bouw)

Aan het ERP-pakket van Exact zijn er vele voordelen verbonden. De belangrijkste voordelen van Exact voor Bouw zijn:

 

Eenvoudig calculeren én offreren.

  • Werk met artikelbestanden van uw leveranciers.
  • Bereken eenvoudig materieel-, arbeids- en onderaannemerskosten.
  • Bereken kosten op basis van werkelijke kostprijzen.
  • Bepaal zelf uw marges: zo stuurt u altijd de perfecte offerte uit.

 

Makkelijk inkoop en materiaal beheren.

  • Werk altijd met ingevoerde bestanden van leveranciers.
  • Vergelijk eenvoudig offertes.
  • Zet offertes makkelijk om in contracten.
  • Geef budgetoverschrijdingen tijdig aan.
  • Belast materieelkosten door op eenvoudige wijze.

 

Professioneel projectmanagement

  • Bekijk snel het realtime overzicht van alle projectgegevens.
  • Houd tijd en budget automatisch in de gaten.
  • Win tijd: budgetveranderingen worden automatisch doorgevoerd.
  • Werk met meerdere planningen, van hoofdlijnen tot in detail.

 

Compleet relatiebeheer

  • Ken uw klant: alle gegevens staan in uw eigen relatiedossier.
  • Inclusief tekeningen, offertes, facturen en correspondentie.
  • Weet wie er werkt door het overzicht van betrokken medewerkers en participanten.
  • Bekijk uw relaties ook via uw smartphone of tablet.

 

Optimale verkoop en service

  • Geef uw klanten professionele begeleiding.
  • Bevestig alle afspraken.
  • Profiteer van het communicatie-overzicht van uw klant.
  • Wees altijd op de hoogte van de actuele status van het project
  • Stuur snel correcte facturen.
  • Verminder dubbel werk dankzij de mobile service app.

 

Volledig financieel management

  • Krijg overzicht door de koppeling van uw project- en financiële administratie.
  • Weet welke facturen binnenkomen.
  • Voer minder handelingen uit: sluit direct aan op grootboek en de debiteuren- en crediteurenadministratie.
  • Vertrouw gerust op uw financiële rapportages: elke mutatie wordt geboekt als journaalpost.

 

Mobiele app, sales in de Bouw en Scancys

  • Uw werknemers houden klantgegevens en werktijden bij via de mobiele app.
  • Laat uw klanten meteen aftekenen via tablet of smartphone.
  • Werk altijd met up-to-date artikelbestanden per leverancier door de integratie met S@les in de Bouw.
  • Met S@les in de Bouw kunt u digitaal factureren en orders plaatsen.
  • Verwerk papieren en PDF facturen digitaal met de integratie van Scansys.

Maak jouw eigen website met JouwWeb